název-ZŠ Jarov cesta-ZŠ Jarov strom strom-pravý
ptáček-levý
ptáček-pravý
písmo-MŠ Jarov MŠ Jarov písmo-ZŠ Jarov ZŠ Jarov ptáček pravý East Jarov
beruška škola

Stránky tříd MŠ

Vítejte na stránkách MŠ

otevřete

Caption Title Here

Vítejte na stránkách ZŠ

klikněte

Stránky školní družiny

Vítejte na stránkách ŠD

klikněte

Caption Title Here

Vítejte na stránkách ŠJ

klikněte

Sovičky

Vítáme vás na stránkách třídy Soviček, kterou ve školním roce 2017/2018 povedou paní učitelky Mgr. Lucie Marešová a Dominika Zemanová.

Provoz třídy 7,30 - 17,00

Naleznete zde aktuální informace o dění ve třídě i mateřské škole. Rovněž zde budou ke stažení dokumenty, které považujeme za cenné (viz zcela dole Attachments). Informace se zobrazují od nejnovějších, které jsou nejvýš.   

Věnujte, prosím, pozornost informacím na nástěnce v šatně Soviček. Budou zde umístěny všechny důležité dokumenty. Kromě aktualit rovněž jídelní lístek, seznam značek, upoutávky na zájmové kroužky i zajímavé akce.


14. 12. se od 17 hodin uskuteční ve třídě Soviček schůzka pro zájemce o zimní ŠvP. Dozvíte se všechny potřebné informace k lyžování i průběhu školky v přírodě. Prosíme o odevzdání závazné přihlášky nejpozději do čtvrtka.

Vánoční besídka se letos bude konat 21. 12. od 16,30 ve třídě. Děti pro vás chystají překvapení v podobě pozvánky. Jako vloni vás poprosíme o drobné občerstvení (cukroví, kousek vánočky, štrůdlu, atd.). Horké nápoje budou k dispozici (horká hruška, káva, čaj). Děti se budou chtít pochlubit, co se ve školce naučily - dejte jim, prosím, slavnostnější oblečení. Předpokládaný konec v 18,00 - 18,30. 

Dne 13. 12. jdeme s dětmi na půldenní výlet do města. Pojedeme na Nám. Míru a jestli budeme mít čas i na Nám. Jiřího z Poděbrad, abychom se podívali, "jak se chystají Vánoce". Požádáme vás o příchod dětí do 8 hodin.
S sebou nic není potřeba, vezmeme pro děti svačinu i pití. Děkujeme.

V pondělí 4.12. nás čeká divadlo Jak se v pekle kujou pikle - od 10,40 (hrazeno z fondu).
 
V pondělí bychom měli obdržet fotografie.
 
V úterý 5.12. dopoledne nás čeká Mikulášská nadílka. Do školky přijde Mikuláš s čertem a andělem a pro všechny děti bude připravený program. Každý dostane balíček s ovocem a dobrotami. Kdo v ten den bude chybět, přihlašte se o výslužku.
 

Připomínáme focení jednotlivců 8.11. od 8,30

V pondělí 6.11. čeká předškoláky anglické divadlo "Lost in the Land of Twirls" (konat se bude 8,55 - 9,40 ve škole)

Ve středu 1. 11. budeme mít ve školce na návštěvě divadlo La-la, od 9 hodin shlédneme představení "Listopad, listopad - Svatý Martin z koně spad´"

Děkujeme všem, kteří se zúčastnili podzimní slavnosti, udělali si čas a přišli! Občerstvení bylo fantastické!

30. 10. se bude konat od 16 hodin DÝŇOVÁNÍ - budeme ve školce společně s Vámi zdobit dýně, vyrábět podzimní výrobky a třeba uspávat na zahradě zvířátka. Doneste s sebou něco dobrého k čaji či kávě a hlavně přijďte!

 
Ve dnech 26. 10. a 27. 10. 2017 je základní i mateřská škola uzavřena z důvodu podzimních prázdnin.

Dne 18. 10. proběhlo zkušební kolo saunování. Dětem se líbilo. Informujte se u učitelek, zda se Vaše dítě zúčastnilo.


12. 10. nás čeká divadelní představení: "Co malí medvědi nevědí". Do školky přijede divadlo Koloběžka. Začátek v 10,40. Připomínám všem, kteří nezaplatili 500,- Kč do fondu MŠ, ať tak učiní nejpozději do zítřejšího rána. Děkujeme.


Ve třídě se objevila spálová angína a zánět středního ucha. Věnujte se, prosím, zdravotní prevenci. 


V sekci Režim dne naleznete aktuální nabídků kroužků pro rok 2017/2018.


Dne 21. 9.  jdeme na náš první "výlet" mimo školku. Vypravíme se do areálu Pražačka na Dřevosochání

http://www.prazacka.cz/akce-a-novinky/sochy-ze-dreva-vymysli-seniori-na-prazacce-opet-kouzli-drevorezbari

Odchod ze školky bude po svačině, tedy v 9 hodin. Dejte, prosím, dětem sportovní oblečení (jako na zahrádku) a v případě nepříznivého počasí pláštěnku.


V příloze naleznete aktuální zápis z třídní schůzky, který byste měli rovněž obdržet na svůj email. Rovněž jsou zde umístěny dokumenty "Denní režim odd. Soviček" a "Jak usnadnit dítěti vstup do MŠ".


Věnujte pozornost změnám v placení školného a stravného (viz také hlavní web stránka MŠ)

DNE 6.9. SE KONÁ OD 17 HODIN TŘÍDNÍ SCHŮZKA, kde budete informování o provozu oddělení a o změnách, které v novém školní roce nastaly.


Prázdninový provoz MŠ Jarov bude ve dnech 3. a 4. června a 10. - 14. června. V provozu bude naše oddělení.
Školní rok 2017/2018 začíná v mateřské škole 4. září.

CHYSTANÉ AKCE: KONEC ČERVNA:
 
27. 6. Divadlo: Loutky bez hranic a T601 - Malá mořská pohádka ve Vozovně - odchod z MŠ v 8,30.
28. 6. "Hurááá na prázdniny" - rozlučka nejen s předškoláky, zakončení roku - od 16 hodin pro rodiče s dětmi, rodiny, příbuzné

Prosíme o kontrolu platby za prázninovou školku (viz níže). O některých rodičů neeviduje škola platbu. Předškolní dětí úplatu nehradí. Stravné mají všechny dětí s přeplatkem, proto není třeba nic platit. O vrácení přeplatků Vás budeme informovat.

Prosíme rodiče o kontrolu letního oblečení dětí, zjm. dostatek náhradního oblečení (spodního prádla a lehčích kousků oděvu). Na kropení vodou jsou vhodné plavky a malý ručníček nebo župánek. Některé děti dosud nemají ve školce opalovací krém a chodí nenamazaní.

Prosíme všechny rodiče, jejichž děti budou navštěvovat MŠ v době prázdninového provozu, aby nejpozději do 20. 6. uhradili částku 400,- Kč na účet mateřské školy.
 
Děkujeme, vedení školy.

 Ve čtvrtek 1. 6. navštívíme v rámci projektu Děti dětem 5.A základní školy. Děti pro nás připravily program ke Dni dětí. Odchod z MŠ 8,45!!

Na základě organizačních změn se nebudou konat již další jednotlivé schůzky ve třídách v MŠ, ale jedna společná 8. 6. 2017 od 17 hodin v ZŠ.

Děkujeme.


Doneste, prosím, dětem plavky a župánky - vhledem k vysokým odpoledním teplotám kropíme děti i zahradu školky vodou. Děkujeme.

Co nás čeká tento týden?
 
30. 5. FOCENÍ TŘÍDY od 8,30
30. 5. Divadlo Tři medvědi a drzá Máša ve Vozovně - odchod z MŠ v 10 hod.
31. 5. DRAVCI na zahradě MŠ (od 10 hod.)
1.6. NÁVŠTĚVA ZŠ - DEN DĚTÍ - ODCHOD V 8,45

Dne 25.5. se bude od 17 hodin konat ve třídě Soviček setkání rodičů s vedení školy.

(zápis ze schůzky bude k dispozici u učitelek ve třídě)


25. 5. dopolední rozloučení s předškoláky ZAHRADNÍ SLAVNOST - hry na zahradě MŠ


22. 5. přiveze Divadlo Koloběžka do školky Námořnickou pohádku (od 10,40). Požádáme Vás o zaplacení 50,- Kč. Děkujeme.


Od 22. 5. 2017 se v budově MŠ budou stravovat žáci ZŠ. Provoz MŠ nebude nijak narušen. ZŠ zajistí posílený dozor nad svými žáky. Případné dotazy zodpovíme na tel.: 732 119 462.

Děkujeme za pochopení 
vedení školy


Ve třídě se vyskytly vši. Prohlédněte, prosím, dětem vlasy a případný výskyt hlaste učitelkám. Děkujeme.

Prosíme, doneste dětem letní oblečení a opalovací krém - zejména odpolední teploty dosahují k 32 st. Děkujeme.

CHYSTANÉ AKCE: KONEC KVĚTNA:
 
22. 5. Divadlo Koloběžka: Námořnická pohádka (od 10,40) - ve školce
25. 5. dopolední rozloučení s předškoláky ZAHRADNÍ SLAVNOST - hry na zahradě MŠ
30. 5. FOCENÍ TŘÍDY od 8,30
30. 5. Divadlo Tři medvědi a drzá Máša ve Vozovně - odchod z MŠ v 10 hod.
31. 5. DRAVCI na zahradě MŠ (od 10 hod.)

 
V úterý 16. 5. jdeme s dětmi na dopravní hřiště. Odchod z MŠ v 9,30. Dejte, prosím, dětem sportovní oblečení a obuv dle počasí.

Ve středu 10. 5. proběhne od 17,30 třídní schůzka ve třídě Soviček.

Témata pro KVĚTEN jsou "Zvířata na statku a v lese", "Svátek matek", "Zvířata v ZOO":
 
První týden (2.5. - 5.5.) se děti věnovaly zvířatům na statku a v lese; pracovaly na MagicBoxu ve třídě Hadů a trénovaly mláďata
 
Druhý týden (9.5. - 15.5.) jsme se připravovali na Svátek matek - vyráběli jsem srdíčka (na výběr měly děti cca 14 způsobů, jak srdíčko vyrobit - odvíjelo se to od našeho společného podívání, že přece není mamka jako mamka!, každá je jiná: "moje mamka má ráda černou, stříbrnou a bílou, vůbec né růžovou"...), povídali jsme si, co má kdo rád na své mamince? a co udělám, když chci někomu udělat radost? ("Když chci udělat mamince radost, jdu do školky!" :-D) dále děti vyráběly knížku pro maminku, přání, náramek...
učili jsme se písničku: Láska mámina, je tak nádherná, láska mámina, je tak nádherná, láska mámina, je tak nádherná, láska mámy. Veliká je, že nedosáhneš, hluboká je, že dna nenajdeš, široká je, že nerozpřáhneš, LÁSKA MÁMY (píseň je doprovázena pohybem)
osvojujeme si techniku Hledám někoho... (na nějaké téma se v kroužku snažíme hledat, kdo "to má stejně": např.: jdu doprostřed a řeknu: "Hledám toho, kdo umí zaštěkat jako pes!" ...kdo si myslí, že umí, přiběhne doprostřed a natáhne ruku k vyvolávajícímu, ten ukončuje zvoláním "Huš!" a jde další, kdo vznáší tématicky podobnou otázku...)
 
Třetí týden (15.5. - 19.5.)
V pondělí 15. 5. jsem reflektovali, jak se Sv. matek vydařil...
 
V úterý 16. 5. jsem navštívili dopravní hřiště, cestou jsme pozorovali stromy a keře (jakými barvami kvete šeřík, který strom je lípa...) i ptáky (straka, kos...), zopakovali jsme si, že chráníme vše živé, proto nebudeme zabíjet žádné živočichy, které potkáme cestou.
 
17.5. - 19.5. jsme se věnovali tématu domácích a divokých zvířat - čím se liší, čím jsou prospěšní člověku, dávali jsme si "zvířecí hádanky" ("které zvíře má hřívu?"); zkoumali, které je naše "oblíbené zvíře"
malovali jsme zvířata, přemýšleli, kde které žije a proč vypadá, jak vypadá? (poslouchali jsme Bajky nebajky Rudyarda Kyplinga, čtené Milošem Kopeckým)
 
protože se venku teploty podobají letním, připomínáme si pantomimicky, co je třeba udělat, než jdeme ven, na co musíme pamatovat (opal. krém, sl. brýle, pokrývka hlavy, tekutiny) - děkujeme všem rodičům, kteří dali dětem opal.krém do školky, nebo je mažou ráno před odchodem do MŠ
 
Čtvrtý týden (22.5. - 26.5.)
V pondělí jsme si v kroužku říkali, na které zvíře bychom si rádi zahráli? (třeba na policejního psa, žirafu...) S doprovodem klavíru jsme se pohybovali jako zvířata na písničku Krávy, krávy (Svěrák), kterou děti již pěkně vnímají...Také jsme hráli Dobrý den a Hledám toho, kdo...
Venku jsme cvrnkali kuličky a dělali dráhu, kterou jsem se snažili kuličkami projet.
Divadlo bylo povedené a vtipné, jako vždy, když přijedou KOLOBĚŽKY - kapitán zámořského parníku se vydal se svou posádkou na sever, kde potkal Malou mořskou "žíňku" :-), té pomohl najít ztracenou modrou perlu (podařilo se až v Austrálii) (zeptejte se dětí na co, co dělal potápěč, jestli tam byl klokan, jak vařil lodní kuchař a jestli byla mořská panna červená...)
V úterý jsme se seznamovali s kytarou - kdo chtěl, mohl si zahrát. Učili jsme se písničku My jsme malá sluníčka sedmitečná. V posledních týdnech se hodně dětí věnuje malování temperovými barvami.
V pátek nás navštívily děti ZŠ a pomáhaly nám realizovat projekt Zvuky jara. Vyráběli jsme bubínky, na které jsme si nakonec společně zahráli (komu to nedovoloval stav vyrobeného nástroje hrál na nějaký jiný nástroj, nebo jen zpíval) - učili jsme se společně africkou píseň "Tsche tsche kule" (fotografie ze společného vytváření jsou k dispozici na rajčeti)

Ve čtvrtek 27. 4. budeme mít ve třídě čarodějnický rej. Zpívání, tancování, připomínka Filipojakubské noci.
Ať si děti vezmou nějaké černé oblečení, hadry, košťata :-)
 
Ve čtvrtek 27. 4. navštíví MŠ divadlo Koloběžka s představením Ježibaba Kolomajzna slaví Velikonoce.
Požádáme Vás o zaplacení 50,- Kč, děkujeme.

Pro zájemce o kroužek angličtiny ELF (školní rok 2017/2018) budou od pondělí 10. 4. k dispozici informační letáčky ve třídě - veškeré podrobnosti o programu ELF naleznete také v příloze.
 

Z důvodu zápisů do prvních tříd ZŠ se v úterý 4. dubna 2017 neuskuteční předškolní příprava na ZŠ Jarov.
Děkujeme za pochopení.

Téma pro DUBEN je "Sluníčko vstávej":

První týden (3.4. - 7.4.) jsme se učili písničku Vozilo se na jaře, slunce v zlatém kočáře...lákali jsme sluníčko, aby hřálo, jako na konci března. Povídání o jaru jsme doprovodily hrou Jaro sedí na dece, ve svém krásném klobouce, kdo si klobouk vezme, na deku si sedne.

Tancovali jsem naše známé Čas jak voda rychle plyne, na jaro už se těšíme...i Duben, duben, duben, za kamna ještě budem´.

Pomocí dramatických cvičení jsme hráli na Zimu a Jaro a jejich přetahování (zkoušeli jsme si přetahování a bojování i doopravdy) "Scrklá zima, svěží jaro, jako ty dvě tetky, hádají se, strkají se, mají spolu pletky." (od Hanky Švejdové)... Reflexe byla prostá - jakpak my se chováme ve školce? uf! jinak, viďte! a co kdybychom se k sobě chovali jako zima a jaro? děti hned říkaly: je lepší se domluvit; když něco chci, tak poprosím; prát se můžeme, ale nesmí to bolet, jinak to není hra; řeknu, když je mi něco nepříjemné.

Ve třídě se rozmohla sprostá slova a nevybíravý slovník (týká se zejména klučičí části, ovšem holčičky dobře slyší a naštěstí jim to není příjemné, a tak mne žádají o nápravu:-) Navázala jsem na slušné stolování (viz níže březen) a ptala se, jaká jsou (ne)slušná slova. Pracovně neslušná slova nazývám "záchodová slova" nebo "záchodkové řeči". Nejen kvůli sprosťárničkám jsem děti požádala, aby vymyslely úkoly - dobré skutky, kterými by bylo možné napravit nepravosti jakéhokoli druhu. Máme tedy "sklenici dobrých skutků" a když někdo udělá něco nevhodného, jde si vytáhnout úkol. Jeho splnění vrací věci do rovnováhy.

Druhý a třetí týden (10. 4. - 21. 4.) jsme se věnovali tématu "Velikonoc":

zatímco předvelikonoční týden byl věnován přípravám na Velikonoce, týden po Velikonocích byl určený k zúročení poznatků, které děti během Velikonoc načerpaly a k probrání všech zážitků, které měly

-prohlížely jsme si kalendář s ilustracemi: říkáme společně, co k Velikonocům patří? Co V. předchází? Co je Morena a Vesna? (zlehka pojmenováváme odlišné pojetí křesťanských a pohanských Velikonoc)

učíme se pohybovou hru: Ťuk, ťuk, co to je? Ťuk, ťuk, kdo to je? To kuřátko ve vajíčku, ťuká ťuká na hlavičku, UŽ CHCE VEN!

Duben, duben, popad´buben, zabubnoval ratata, líhnou se nám...rodí se nám... (od zkoumání skořápky, pírka, vajíčka, kuřítka) dostáváme se k ostatním mláďatům - otevírá se prostor pro pojmenovávání samičky, samečka a mláděte

hrajeme pohybové hry: Vstávej honem ratata, jaro ťuká na vrata; ve hře "Dobrý den, pojďte ven" si opakujeme, jak se zdravíme (podání ruky, které?; pohled do očí :-) (venku hrajeme Honzo vstávej)

v kroužku máme pytlíček (otázky čí asi je? co je v něm? poznáváme po hmatu) učíme se písničku Běžel tudy zajíček

při výtvarné činnosti tvoříme květiny - ukazujeme si, jaké různé květy můžeme na jaře vidět, barvy...čím jsou stejné? čím odlišné?; tvoříme zajíčky, kuřátka...co kdo chce...barvíme vajíčka (vyprávění pohádky Proč se barví vajíčka?)

hrajeme hru: Dokud to bylo malé, bylo to hodné a milé

Učíme se básničku: "Kohout dnes ráno kokrhal, že sám zimě kožich roztrhal, kohout dnes ráno slípkám lhal, že sám jaro udělal." (jaký byl kohout? co se snažil slípkám namluvit? a byla to pravda? co se stane někomu, kdo neříká pravdu?)

PO VELIKONOCÍCH: jsme hráli hry: Ben ben ben, blechy ven, my zlobení vyženem; Hody hody; Kominíku, kominíku, máš komíny čisté? Nevím, nevím podívám se, není to tak jisté (lehká reflexe jarního úklidu :-); Na smradlavý vejce

zpíváme: Sedmikrásku, Šípkovou Růženku, Bubáci

Uzavíráme: proč se Velikonoce jmenují Velikonoce, co nás čeká dál? (reflexe časové posloupnosti - co je dřív? Vánoce, nebo Velikonoce? máme hru na ukazování...)

Čtvrtý týden jsme se věnovali tématu "Čarodějnice": děti si zamilovaly rozvinutou hru na čarodějnici Ben, ben, blechy ven, my zlobení vyženem...pomocí dramatizace jsme zkoumali, jestli se u nás ve třídě neobjevuje zlobení a co to zlobení je...protože, kde se vzala, tu se vzala čarodějnice (učitel v roli) a ta, jak děti samy zjistily, nemá zlobení ráda, naštěstí u nás ve třídě jsou samé hodné děti!! Fakt!

Zpíváme: Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte (Svěrák) - opakujeme zvuky zvířat i s jejich pohyby...


Teplotní představa ze dne 28. 3.: dopoledne 10,30: 13st. ve stínu/22-25 na slunci; odpoledne 14,30 24st. ve stínu


Do mateřské školy zavítalo jaro. Projevuje se to zejména vyššími teplotami při dopoledním pobytu na zahradě (pokud je slunečno, bývá i 18 stupňů ve stínu!). Doplňte, prosím, dětem do skříněk lehčí variantu oděvu.

Naprosto stačí tepláky, slabší mikina a softshellová bunda; legíny, přes to šusťáky, mikina silnější a šusťáková bunda...na zahradě hrajeme pohybové hry, děti jsou v pohybu!

Děti rozhodně trpí, pokud mají oteplováky, silné punčocháče a přes ně softshellové kalhoty, tlustou mikinu z umělého materiálu a přes ni zimní bundu, bundu s kožichem do minus 10, pletenou čepici vyteplenou fleecem atd...

Děti rovněž trpí, když nemají žádné vhodné oblečení - prosím o kontrolu dostatečného množství náhradního oblečení a připomínám, že děti musí mít jiné oblečneí do třídy a jiné na ven! Myslete, prosím, také na deštivou variantu oblečení.

Samostatnou kategorii představuje vhodná obuv. Zkontrolujte, prosím, také bačkorky (doporučovaný nadměrek je min. 0,5 cm).

Děkuji, Lucie.


Téma pro BŘEZEN je "Moje tělo":

První týden (1.3. - 4.3.) jsme začali opakováním toho, jaké je to být nemocný (většina dětí silně prožívá své první nemoce, zranění...někteří se rádi dělí s ostatními o své bolístky). A jak my se máme, že jsme zdraví, co všechno můžeme dělat, když jsme zdraví a jak se chovat, aby nám zdraví vydrželo - byla by přeci jen škoda celý březen prosedět za kamny...třeba jako Honza z pohádek (pohybová etudka "Březen, březen, březen, za kamna si vlezem, dokud slunce nebude hřát, vůbec nevylezem".) Takže se budeme správně oblékat, zdravě jíst, mýt si ruce a při kašli a kýchání si dáme ruku před pusu :-) V pohybových hrách jsme zkoušeli, jak je prima, že máme obě nohy, ruce, oči...a zmínili jsem se o tom, že někteří lidé to štěstí nemají (jako některé naše panenky)...

Pojmenováváme části těla v pohybové hře "Hlava, ramena, kolena, palce...oči, uši, pusa, nos".

Trénovali jsme v sedě na zemi básničku "Leze, leze mraveneček, vylezl až na paleček" - cílem je nechat propnuté nohy a nekrčit je v kolenou a prstama "doťapat" od pasu až na palce u nohou (zvládly 2 děti z 18 přítomných!).

Cvičili jsem také "Pata, špička, celá noha, celá noha....pata, špička, celá noha a už je to hotovo".

Druhý týden věnujeme období "když-jsem-byl-malý": "Kde jsem se narodil(a)?" "Odkud jsem se vzal(a)" "Co muselo předcházet?" (téma pojímáme přes příběhy, od známého k neznámému, podle našeho hesla "budem´si hráti, všechno zkoumati") -

7.3.: většina dětí se narodila buď "v nemocnici" nebo "v porodnici"...aneb je v tom nějaký rozdíl?

8.3.: jak je možné, že se miminko vejde mamince do bříška? (ukazujeme si na panence s bříškem i v encyklopedii, jak je miminko v bříšku schoulené, zkoušíme, kam všude se vejdeme, když se takhle stočíme do klubíčka)

10.3.: co pije miminko? co se děje v těhotenství - slyší miminko? pije? čůrá? co všechno dělá? trénujeme orientaci v čase: co bylo, co je teď, co bude (ukazujeme rukama) chodili jsme na nočník - jsme ve třídě Soviček - budeme mít vousy :-)

Třetí týden jsme věnovali smyslům. Sluch, zrak, hmat, čich, chuť.

Sluch: co je/není mým uším příjemné? Co je hudba a co hluk? Kde sídlí sluch? Zkoušíme, co slyšíme - šepot, zakrývání uší...experimentujeme...hrajeme sluchové pexeso a sluchové hry, "poslouchej a udělej"

Zrak: hrajeme pexeso, máme ve třídě mikroskop, dalekohled a lupy, zkoumáme, kde sídlí zrak? jak je možné, že vidíme a vidí všichni stejně? barevně? hra: hututu...duliduliduli...už jsme tu...vidíííím tě...jůůůůů, dram.cvič.: chodíme po třídě a kdo se potká, pozdraví kamaráda a podívá se mu do očí...Jaké kdo má oči? máme oči všichni stejné? Jaké máš ty oči?

Hmat: hmatové špalíčky, poznáváme po hmatu 2 stejné, po hmatu vkládáme dřevěné obrázky, navlékáme korále; co je mým rukám příjemné? (a nohám? - smyslový chodníček - cvičení)

Čich: porovnáváme různé vůně a pachy, co komu voní a co ne? kde sídlí čich? očicháváme různé druhy koření a bylinek, zkoušíme poznat, co známe podle vůně...cítíme tak dobře, jak pes? proč ne?

Chuť: ochutnáváme i se zavázanýma očima ovoce a zeleninu, kde sídlí chuť a jaké chutě máme - kde na jazyku umístěné? (nerealizovali jsme, protože bylo ve třídě malinko dětí, zkusíme zrealizovat během dubna)

Čtvrtý týden jsme se dotkli stolování. Povídali jsme si s dětmi o tom, jak se správně sedí u stolu – nohy pod stolem, že má být talíř přisunutý, aby kolem talíře, na stole, na oblečení a pod stolem nebylo jídlo…děti samy říkaly, že máme mít zavřenou pusu, aby jídlo nepadalo během jídla zpět do talíře (zkoušeli jsme si mlaskání hodně nahlas a porovnávali to se zvuky, které se ozývají, když jíme se zavřenou pusou) a že je prima po sobě místo uklidit…opakovali jsme si správné držení lžíce a příboru (je potřeba, aby děti trénovaly držení příboru a pokud dítě doma jí příborem, aby si příbor bralo i ve školce).


 V pondělí 6.3. navštíví školku od 9 hodin divadlo s představením ZVÍŘÁTKA A LOUPEŽNÍCI.

Požádáme Vás o zaplacení 50,- Kč (nejpozději v pondělí ráno), děkujeme.


Kdo by si rád přečetl souhrnné informace o Masopustu, nechť navštíví níže přílohu.


V pátek (24.2.) jsme se s dětmi bavili, co by ocenily na Masopustním veselí :-) Zde jsou jejich nápady:

koláče, hamburgry, čokoládovo vanilková buchta, muffiny a šampaňské, hranolky, pupaly :-) ?, buchty tvarohové, makové a povidlové, buchtu s třešněma a s vanilkou, pomerančovou buchtu, zmrzlinu, dortík s domečkem (perníkovou chaloupku :-) palačinky

Tak snad to přežijeme ve zdraví :-)


Děkujeme všem, kteří potvrdili docházku dětí o jarních prázdninách!


Ve středu 22. 2. jdeme do KC Vozovna na divadelní představení Jak kašpárek s princeznou zachránili království.

Začátek je v 10,30. ODCHOD Z MŠ V 10 HODIN.

Bližší informace http://www.kcvozovna.cz/program/program-pro-deti/jak-kasparek-s-princeznou-zachranili-kralovstvi/


Dnes, 20. 2., jsme otevřeli téma Masopustu. Chystáme se na pečení koláčů, a tak jsme trénovali v tělocvičně:

"Koláče jsou na míse, kdo je chytí nají se!" (koláče odpovídají) ("Nééé nééé nééé, nechceme být snědené.")

Jenže když se koláče snědí, jak se upečou nové?

(cvičili jsme s obručemi) "Melu melu pšeničku, do zlatého hrníčku. Až umelu, budu píct, až upeču, budu jíst."


POZOR! ZMĚNA TERMÍNU MASOPUSTNÍHO VESELÍ - přesun na 28. 2. viz níže


Prosíme nahlašte do pátku 17. 2. docházku Vašich dětí v termínu jarních prázdnin 13. 3. - 17. 3. 2017,

děkujeme


15. 2. dnes byly u nás ve třídě studentky zubního lékařství, vyprávěly dětem pohádku o popleteném zoubku, který měl nejdřív moc rád sladkosti a s kartáčkem se nekamarádil; protože na něho ale začaly útočit bakterie, byl rád, že ho silák kartáček zachránil a vysvobodil od kazů...to si pak ještě rád dal zeleninu a ovoce; následovala ukázka čištění zoubků, což si děti zkusily svými kartáčky - zvlášť pěkné bylo trénování "startování rakety" a "kartáček skáče šipku" :-)

Při té příležitosti jsme zpívali sloku z kluků kočičích "Když se zoubek neléčí, rozbolí se lehce, nešika se rozbrečí, k doktorovi nechce, šikula čas nemaří, zajde k panu zubaři, šikula čas nemaří, zajde k panu zubaři".

Tento týden jsme s dětmi ještě nebyly venku kvůli nepříznivým rozptylovým podmínkám. Snažíme se tuto skutečnost kompenzovat pohybovými hrami, pobytem v tělocvičně.


28. 2. budeme mít ve třídě Masopustní veselí

začátek plánujeme na 9. hodinu, děti si budou vyrábět kostýmy ve školce, ale mohou si přinést vlastní z domova (zvažte, prosím, vhodnost kostýmu do dětského kolektivu ;-)

uvítáme, když každý přinese nějakou drobnost k snědku nebo pití


13. 2. přijde do školky kouzelník, začátek vystoupení je v 9,30 a požádáme Vás o zaplacení 50,- Kč (nejpozději v pondělí ráno), děkujeme  


Měsíc ÚNOR je věnovaný tématu "Cestujeme za pohádkou". Od začátku měsíce jsme se s dětmi věnovaly následujícím tématům:

Jak se pozná hrdina a jaké má vlastnosti?

Jak se pozná padouch a jaké má vlastnosti?

Jaký je tvůj oblíbený hrdina?

Cestujeme do pohádek se skřítkem Kouzelníčkem a zkoumáme, jak to v které pohádce je (Červená Karkulka, Růženka, Malá mořská víla, Sněhurka...)

Skřítka Kouzelníčka uvěznila zlá královna ze Sněhurky. Nepodařilo se nám ho dosud zachránit, protože nemůžeme chodit ven. Zato zlá síla královny si našla cestu i k nám do třídy. Stává se, že se občas někdo chová jako kazisvět. Co takový kazisvět dělá? Co se nám na chování kazisvětů nelíbí? (obecně pojmenováváme nevhodné chování a hledáme způsoby nápravy, aby nám bylo na světě dobře) "Ó ó ó, my se máme, že se máme, že kde bydlet máme, že svou mamku máme, svýho taťku máme..."

S dětmi hledáme lék proti zlobě - Co pomůže zlému člověku, aby byl zase hodný? Hra: "To už nedělej" a "Jestli nepřestaneš, tak..." Vaříme "meducínu" (7 pohlazení, 26 pusinek, 10 srdíček...), která je pro všechny, kteří to potřebují připravena ve třídě.

A jak to dopadlo se zlou královnou? Její srdce se plnilo zlobou čím dál víc a víc, až prasklo. Skřítek Kouzelníček byl osvobozen. Venku se opět dá "dýchat". Těšíme se v pondělí ven!

Zpíváme písničky:

"Na svatýho Matěje, led už trochu roztaje, led už trochu roztaje..." aneb Svatý Matěj ledy láme

"Čas jak voda rychle plyne, (Masopus, ... ) my oslavíme, hoja hoja hoja hoja hoja hoja džundža"

"Vdávalo se motovidlo..."

"V dobrym jsme se sešli..."

"Jedna, dvě, tři, čtyři pět, cos to Janku, cos to sněd"

"Otvírejte Prašnou bránu, jede do ní sedm pánu..."

"Kdo a kdo a kdo to je... "(Či a či a čičičí).